FAQ
-
Detta kan hittas hos DHLs egna FAQ under fråga: Hur gör jag för att skaffa ett kundnummer hos DHL?
-
Nej. Detta är en egen app som inte är synkad med MyDHLFreight. Dina ordrar i Shopify kommer inte att synas i ditt MyDHLFreight konto.
-
Du behöver lägga till DHL som en Shipping Rate i dina settings. För att kunna göra det behöver du antingen Shopify Advanced eller betala extra för att få Carrier Service tillägget. Kontakta Shopify Support för att få det.
-
DHL e-ID används för att få specifika priser i checkout som ni har i avtal med DHL om. Det är ingenting som behövs för att använda appen, fälten kan lämnas tomma. Fyll i detta formulär ifall ni vill ha ett e-ID.
-
Om du har ett avtal med DHL om specifika priser så måste du fylla i ert E-ID username & password i inställningarna. Om ni inte har något eller vet något om det så kontakta er DHL kontaktperson.
-
Dina ordrar kommer endast dyka upp där om de är Distribuerade och inte har något Spårningsnummer.
-
Det betyder att du inte har satt någon address för din butik i Shopify. Det kan du ändra på i Settings --> Locations --> Default location
-
DHL Parcel Connect är produkten som används för alla frakter som sker utrikes. Motsvarande produkt som används inrikes är DHL Service Point.
-
Om du vill skicka tunga paket inrikes så måste du skicka det som hemleverans. Du måste först gå till Inställningar och klicka i rutan Home delivery (product code 401) för inrikes B2C eller B2B. Då kommer det tillåtas att skickas tunga paket för en högre kostnad.
-
Om du vill skicka väldigt tunga paket utrikes så behöver du använda dig av DHL produkten EuroConnect. För att använda dig av den så behöver du ett unikt DHL kontonummer som du ska fylla i vid inställningarna. Kontakta DHL för att få tag på ett. Sedan behöver du längst ned klicka i Euro Connect (product code 202).
-
Nej, det är bara att skicka på! Skillnaden är att fraktalternativet kommer att säga DHL Parcel Connect istället.